Veranderingen Inside and Out: Professionele lay-out + Kleur bekennen

Sinds ik mijn blog ben gestart maakt Inside and Out een constante groei door. En ik als blogger ook, trouwens! Vond ik zo’n 2 maanden geleden dat ik een duidelijke niche had gevonden en dat mijn subtitel wel toe was aan verandering, heb ik de laatste weken gemerkt dat het wel wat specifieker kon. Maar hoe specifiek kun je zijn wanneer je het gevoel hebt dat je niet helemaal in het ene, maar ook niet in het andere vakje past? Ik geef je een kleine update over de laatste ontwikkeling van Inside and Out!

Een nieuwe, professionele lay-out

De oude lay-out van Inside and Out was gebaseerd op een gratis thema, dat ik zelf aanpaste. Ik was eigenlijk best tevreden. Ik wilde een kolom voor mijn artikelen, en een sidebar voor leuke widgets, advertenties en andere informatie die ik wil delen. Het grote nadeel was dat dit thema niet was geoptimaliseerd voor gebruik op telefoon en tablet. Alles werkte best aardig, maar ik zag wel ruimte voor verbetering.

Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een mooi WordPress thema dat geheel ‘responsive’ is. En daarbij er ook nét wat professioneler uit ziet. Waar ik in één oogopslag gelukkig van word, zeg maar. Zo kwam ik op de website van Theme Forest terecht. Voor zo’n pronkstukje wilde ik wel een paar euro’s (of in mijn geval, dollars) neertellen! Ik heb zelf nog wat dingetjes aangepast en voila; Inside and Out heeft een nieuwe lay-out. Met een mooie slider bovenaan de pagina waar je in een oogwenk de laatste vijf artikelen kunt bekijken. Je hebt kans dat ik de komende paar weken nog een paar kleine dingetjes verander, maar dit is een thema waar ik mijn blog nog lang op hoop te draaien!

Welke kleur is Inside and Out nou eigenlijk?

Zoals je misschien wel hebt gezien heb ik ook wat meer aandacht gegeven aan de subtitel van mijn blog. “Leuk bewust + bewust leuk” staat nu prominent in de header. Ik vond het namelijk tijd om kleur te bekennen. In mijn laatste blog-update vertelde ik al dat Inside and Out meer een lifestyle blog was geworden. Eentje met het oog op het maken van bewuste keuzes. In mijn geval zijn dat veelal ‘groene’ keuzes. Maar hoe groen is Inside and Out nou eigenlijk?

Ik heb zojuist nog vol passie een artikel uitgetikt over de voordelen van het dragen van nagellak. En hoewel mijn cosmetica tegenwoordig zo goed als proefdiervrij is, kies ik niet uitsluitend voor natuurlijke producten. Ik eet vlees. Sterker nog, ik ben stiekem ape-trots dat koe 5545 uit Baambrugge in mijn vriezer ligt. Ik ga graag op reis. En hoewel ik het heerlijk vind om de natuur op te zoeken en om zelfs in eco-lodges te slapen: Verre reizen maak je nou eenmaal met het vliegtuig, of met de auto.

Inside and Out staat voor het maken van ‘bewuste’ keuzes. Maar niet alle keuzes die ik maak zijn 100% natuurlijk, milieuvriendelijk of groen. En om nou heel stellig te gaan bloggen dat ik dat wel doe? Of verlangen van mijn lezers dat ze dat ook moeten doen? Daar geloof ik niet in. Ik hoop nog steeds allerlei verschillende mensen (ok, ok, door de aard van de artikelen op Inside and Out zijn dat voornamelijk vrouwen) te vermaken én te inspireren met mijn werk!

Hoewel ik dus voor mijn gevoel een niche heb aangeboord die voor veel mensen al snel onder de noemer ‘groen’ zal vallen, heb ik niet het gevoel dat ik aan alle criteria voldoe. Lezers die Inside and Out volgen en enkel geïnteresseerd zijn in natuurlijke en biologische kwesties zullen dat maar al te goed inzien. Terwijl de lezers die hier belanden op zoek naar leuke beauty reviews en reisverhalen het groen-gehalte waarschijnlijk soms te hoog vinden. Maar als je alle zaken bij elkaar op gaat tellen is Inside and Out maar een beetje groen. Of misschien wel geel.

En dat is prima, vind ik: Je moet een leven lijden waar je je goed bij voelt, zolang je maar even stil staat bij waar je voor kiest. En als blogger wil ik dat uitdragen. ‘Bewust’ blijkt dus prima in mijn straatje te passen! Maar een heel duidelijke niche is het niet. ‘Groen’ is dat wel, zoals bijvoorbeeld de dames van De Groene Meisjes dat aanpakken. Proefdiervrije beauty, waar Naoki om bekend staat, is dat ook. De zaken die ik leuk en interessant vind, en die ik ook nog eens wil behandelen op mijn blog, zijn daar echter te breed voor. En soms dus niet helemaal groen, maar ook een beetje geel.

Prima kleurtje, toch?